Honda VFR800X Crossrunner

Pris kr. 139 990,-

I tillegg kommer leverings- og klargjøringskostnader kr. 3 800,-

Honda annonserer i dag den nye 2015 VFR800X Crossrunner, som kommer med en rekke oppgraderinger og nye funksjoner for å befeste posisjonen som en premium adventure sports tourer. Den nye 2015 utgaven av Crossrunner kommer med en oppdatert 800cc V4 motor, med bedre moment i mellomregisteret og mer kraft på toppen av tutallskurven. 2015 Crossrunner har fått lengre fjæringsvei, nye hjul og bremser, sofistikerte LED lys og skarpere linjer i utseendet.

En annen viktig oppdatering er Hondas avanserte torque kontrollsystem (HSTC), som kommer med to nivåjusteringer (samt kan slås helt av), der sensorer automatisk oppdager om bakhjulet er i ferd med å miste veigrepet, og sømløst reduserer kraftoverføringen til bakhjulet for å sikre optimalt veigrep under alle kjøreforhold.

Den originale Crossrunner som kom i 2011, sammenføyde Hondas unike 800cc V4 motor med en oppreist, gate-orientert kjøreposisjon. 2015 VFR800X Crossrunner tar konseptet videre, med sterkere sportslige prestasjoner for å matche en mer aggressiv kjøreposisjon og forfinede linjer som understreker den dynamiske eventyrligheten.

Hjertet av sykkelen er en VTEC 90graders V4 DOHC 16 ventilers motor, som nå byr på mer moment i lav og mellomregisteret for behagelig og ubekymret kjøring, samt et maksimalt kraftuttak som er økt til 78kW (106HK), ved 10250 omdreininger.

Den doble aluminiumsrammen kommer med en lettere, justert subramme og ny svingarm i aluminium – nok et signaturelement fra VFR serien. Fjæringsveien har blitt økt med 25mm i den todelte teleskopgaffelen framme, og 28mm i den bakre demperen.

ABS er standard, og forhjulet på 17 tommer er utstyrt med doble 310mm hydrauliske bremseskiver med radialmonterte, firestemplede kallippere. Dekkene kommer i sportslig gatestørrelse på 120 framme og 180 bak, for perfekt oppførsel.

Crossrunner er en ekte VFR – en motorsykkel utviklet for hard bruk og heftige kjøreopplevelser, men med stil, komfort og praktisk sans. Setet, for eksempel, kan justeres i to forskjellige høyder, og oppvarmede styreholker med 5 varmeinnstillinger er standard, sammen med Hondas selv-kansellerende blinklys. Helt ny LED belysning gir et distinkt nærvær, og understreker den lett luksuriøse fremtoningen.

 

Rear Carrier DelerArtikkelnummer: 08L70-MJM-D60 Panniers DelerArtikkelnummer: 08L71-MJM-D60 Toppboks 31 liter DelerArtikkelnummer: 08L72-MJM-D60En 31-liter toppboks med nyutviklede double-link hengsler og avansert lukk/lås funksjon gir en fremragende kvalitetsfølelse og finish. Stor nok til å romme en helhjelm.Boksen er fargekodet til sykkelen. Den kan utstyres med innvendig matter og festeanordninger for å sikre utstyret man oppbevarer inni.
Topp boks 45 liter DelerArtikkelnummer: 08L73-MJM-D60 Front sidepipe DelerArtikkelnummer: 08P70-MJM-D60
Quickshifter DelerArtikkelnummer: 08U70-MJM-D60 LED tåkelys DelerArtikkelnummer: 08V72-MGS-D30