SENDING MED POSTEN/BRING

Leveringstiden etter at din bestilling er mottatt i vårt system er normalt 2-6 virkedager, inkludert lagerbehandling (0-3 virkedager) og transporttid. Tiden kan variere litt avhengig av hvor i landet du ønsker varene levert. I de tilfeller der varen ikke er på lager må tiden fram til estimert ankomst legges til denne leveringstiden. Lagerstatus blir oppgitt på hver enkelt vare i vår nettbutikk. Om det viser seg at lagerstatusen viser feil antall på lager i forhold til din bestilling, vil du få beskjed om dette på din oppgitte e-postadresse. Du kan også se ordrestatus ved å gå inn på din konto i nettbutikken.

Vi har prøvd å merke disse varene så godt som mulig, men unntak kan forekomme !

Vi sender alle varer som er angitt på lager innen 0-3 virkedager.

Forsinket levering

Hvis en bestilling ikke kan effektueres/leveres innen 3 virkedager og du ikke godtar nytt leveringstidspunkt, kan du heve/annullere bestillingen.

Hvis du har forskuddsbetalt bestillingen, vil tilbakebetaling bli gjort umiddelbart og innen 14 dager.

Vi forbeholder oss retten til leveringsnekt i enkelte sammenhenger.

Eventuelle restnoterte varer sendes så snart de ankommer lageret ihht lagerbehandlingstiden.

På alle ordrer (med noen unntak) tilkommer det frakt. Alt som kommer i tillegg til selve prisen på din vare blir automatisk beregnet i kassen. Du ser tydelig hva det totale beløpet blir for din bestilling før du bekrefter ditt kjøp.


Portosatser

Ved betaling med kredittkort/Klarna/PayPal blir du belastet med porto etter følgende tabell:


Varekjøp inntil

kr 799,- Porto kr 149,-
Varekjøp over
kr 800,- Porto kr 229,-
Varekjøp over kr 1 500,- Gratis frakt!

Ved postoppkrav blir du fakturert for Postens gjeldene portosatser – som er avhengig av hvor i landet forsendelsen skal og betaling gjøres ved henting på lokalt Postkontor eller Post i Butikk.


Varer som ikke kan sendes

En del varer er ikke tillatt å sende som postpakke. Disse kan kun hentes i vår butikk på Furuset i Oslo.
Dette gjelder f.eks. batteripakker som inneholder syre og noen kjemikaler.
Vi har forsøkt å merke disse varene så godt som mulig, men unntak/feil kan dessverre forekomme.
Kontakt oss hvis du er usikker.


Pakkesporing

Les mer om pakker, forsendelse og pakkesporing på posten.no.

Over nevnte betingelser gjelder forsendelser innenfor Norge.


Forskuddsbetaling

Hvis du ikke ønsker å betale med kredittkort eller postoppkrav, er forskuddsbetaling et alternativ. Ta kontakt med oss pr. telefon eller via mail – gjør avtale om hva du ønsker å kjøpe og hvordan innbetaling skal gjøres. Når din innbetaling er mottatt og bekreftet, vil vi sende deg varene fraktfritt pr. post. Fraktfri levering gjelder ikke kjøretøy.


Uavhentede pakker

Pakker sendt med transportør eller på annen måte gjort klart til deg og som ikke hentes innen tidsfristen eller nektes mottatt eller som kommer i retur til oss av andre årsaker og som ikke skyldes feil fra vår side – faktureres for de utgifter vi har hatt i forbindelse med bestillingen, da vi anser dette som avtalebrudd. Dette gjelder alle omkostninger og verditap vi har hatt i forbindelse med bestillingen/forsendelsen.

Om angreretten benyttes aktivt, gjelder det andre regler gitt under angreretten, men om du er passiv vil ikke dette gi oss indikasjoner om hvorfor pakken kommer i retur. Du vil da heller ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13 og mister retten til å gå fra avtalen.


Retur

Alle varer skal returneres i orginalforpakning og i original stand. Retur skal avtales med oss først – ta kontakt på telefon 2303 9700 eller email@mcoslo.no

Hvis varen returneres pr. post må den sendes som registrert pakke (med sporingsnummer) og følgende adresse skal benyttes:

MC OSLO AS, Postboks 24 – Haugenstua, 0915 Oslo

Hvis en vare sendes til oss uten sporingsnummer (f.eks. brevpost) og denne av en eller annen grunn ikke kommer fram, vil vi ikke erstatte tapet.

Gjelder returen bruk av angreretten – les her.

Vi har dessverre ikke mulighet til å ta elektriske komponenter i retur.

Varer som er sendt i retur til oss i postoppkrav vil ikke bli avhentet og behandlet.

HENTE I BUTIKK

Hvis du handler i nettbutikken og velger «Hente i butikk» gjelder følgende:

  • Du bestiller og betaler på vanlig måte
  • Er varene på lager er bestillingen klar for henting i Strømsveien 344 etter 1 time
  • Er du usikker på om bestillingen er leveringsklar kan du sende en mail til:
  • Du kan også sjekke status ved å logge deg inn på din konto/din side i nettbutikken, gå til «ordrehistorikk» og sjekke rubrikken for «status.
  • Handlevilkår ved henting i butikk er de samme som ved vanlig kjøp i butikken – med andre ord – ikke vilkår som ved netthandel