HONDA VFR800F

Pris kr. 149 990,-

I tillegg kommer leverings- og klargjøringskostnader kr. 3 800,-

Den er også 10kg lettere enn den forrige modellen, med ny programmering av motoren for å gi bedre moment i lav og mellomregisteret.
V4 konfigurasjonen er spesiell for Honda, og går hele 40 år tilbake i ti. En kompleks, men kompakt enhet som gir en helt unik kraftlevering og sjel. Hondas RC213V MotoGP maskin bruker en V4, i tillegg til flaggskipet blant tourere VFR1200F. Det er en kraftpakke som er tett integrert i Hondas DNA.

VFR800F er likevel der den hører mest hjemme, enn virkelig allsidig motorsykkel som helt siden begynnelsen har gjort sport like bra som den gjør touring – og alt i mellom, med eller uten passasjer. Den har inspirert heftig lojalitet blant mange eiere over de siste to tiårene, og det antas at det fortsatt finnes over 75 000 VFR i daglig bruk i Europa.
To faktorer var viktige for Honda under utviklingen av den nye Honda VFR800F – først og fremst å bevare og videreutvikle de essensielle VFR kvalitetene som har inspirert så mange, og å oppdatere den nye modellen med moderne teknologi og ekenskaper.

Mye arbeid har blitt fokusert på å gjøre den nye versjonen hele 10kg (!) lettere enn forgjengeren. Singel eksos har erstattet den doble under setet og en rekke andre detaljer sparer vekt.
I tillegg er den nye stylingen mer aggressiv, og betydelig slankere rundt midjen. 2014 VFR800F blander en lekker silhuett med skarpe, moderne linjer – og mer enn et ekko av klassisk VFR design.